fredag, september 29, 2006

Møte med Julie & Ernest Vargas

Da jeg startet Canis i 1997 var jeg ofte veldig nervøs når jeg kontaktet berømte hundefolk for å få dem til å skrive artikler til Hundetidsskriftet Canis. Etterhvert som jeg flere ganger møtte Anders Hallgren, Lars Fält, Karen Pryor, Morgan Spector andre andre "storheter" oppdaget jeg heldigvis ganske fort at berømte hundefolk som regel er minst like hyggelige som alle andre. Nå til dags er det derfor ikke lenger så ofte jeg får den helt store "skjelven".

Men tidligere i år da vi var på ClickerExpo i Newport introduserte Karen (Pryor) oss for Julie og Ernest Vargas - og da må jeg innrømme at både jeg og Cecilie følte oss ganske så andektige igjen. Julie er datter av selveste B.F. Skinner. Ernest har også jobbet tett med sin berømte svigerfar i flere år, og er en av verdens mest kjente adferdsanalytikere. De er idag ansvarlige for driften av Skinner Foundation.


Cecilie (for anledningen skjelven i knærne, og med et noe mer fårete glis enn vanlig) sammen med Julie og Ernest Vargas.